بازیافت درب و پنجره های upvc

بازیافت یک مولفه اصلی در کاهش زباله های مدرن و سومین مولفه از سلسله مراتب کاهش، استفاده مجدد و بازیافت زباله است. بازیافت فرآیند تبدیل مواد زاید به مواد و اشیا جدید و معقول ترین گزینه برای دفع زباله های معمولی است که می تواند موجب صرفه جویی در مواد، کاهش انتشار گازهای گلخانه ای، جلوگیری از هدر رفتن مواد مفید بالقوه و کاهش مصرف مواد اولیه تازه و از این طریق کاهش مصرف انرژی، کاهش آلودگی هوا و آب شود.

هر دقیقه یک میلیون بطری پلاستیکی در سطح جهان خریداری می شود، یعنی 20 هزار در ثانیه یا 480 میلیارد در سال که کمتر از نیمی از آن ها بازیافت می شوند. آن هایی که بازیافت نشده اند به مدت 450 سال در اقیانوس ها و محیط زیست باقی می‌مانند و آن ها را آلوده می کنند تا بالاخره توسط محیط زیست تجزیه شوند.

آیا در و پنجره های یو پی وی سی رئال وین هم بازیافت می شوند؟

خب، پاسخ “بله” است. در صورتی که درب و پنجره های upvc در پایان عمر مفید خود به عنوان زباله رها شوند برای محیط زیست مضرر خواهند بود.

این ادعا که در و پنجره های upvc قابل بازیافت نیست، صحت ندارد. درب و پنجره های upvc، مانند سایر مواد ترموپلاستیک با استفاده از روش های حرفه ای قابل بازیافت است. شاید جای تعجب داشته باشد ولی برخی از شرکت های شیشه و پلاستیک سازی به سادگی پنجره ها و درب های upvc قدیمی شما را بازیافت می کنند و آن ها را تبدیل به مواد با قابلیت استفاده مجدد می کنند. بنابراین آیا تا به حال به این فکر کرده اید که وقتی در و پنجره های upvc قدیمی که از خانه شما بیرون می رود چه اتفاقی برای آن ها می افتد؟ آیا تاکنون از نصاب در و پنجره پرسیده اید که این فرایند به کجا ختم می شود؟ مطمئنا اگر بدانید که شما با انتخاب در و پنجره های upvc با قابلیت بازیافت و استفاده مجدد، چه کمکی شایانی به حفظ محیط زیست کرده اید احساس خیلی بهتری پیدا خواهید کرد.

فرایند بازیافت درب و پنجره های پروفیل UPVC به چه شکل است؟

پس از انتقال درب و پنجره های upvc به کارخانه های بازیافت، برای بازیافت آن ها می توان یک فرایند 4 مرحله ای در نظر گرفت که هر مرحله به مرور زمان و با گذشت سال ها کامل تر و سازگار با محیط زیست شده است و همچنین و بیشترین استخراج upvc از مواد ورودی را در پی داشته است. این 4 گام در ادامه به صورت مختصر آورده شده اند:

گام اول-خرد کردن به قطعات کوچکتر: هنگامی که درب و پنجره های upvc به محل بازیافت رسیدند، می توان روند بازیافت را با خرد کردن مواد به قطعات کوچکتر شروع کرد.

گام دوم– جدا کردن فلزات: از این مرحله مواد موجود در درب و پنجره های upvc جداسازی می شوند. در اولین قدم قطعات براساس اندازه مرتب می شوند تا بتوان هر قطعه را به بهترین شکل ممکن کنترل کرد. بعد همه فلزاتی را که در پنجره یا درب وجود داشته باشد، از جمله همه دستگیره ها و لولاها را جدا سازی می شوند (به خاطر داشته باشید که لازم نیست این جداسازی ها توسط نیروی انسانی انجام پذیرد چون این تکنولوژی جداسازی موجود است).

گام سوم- حذف کردن رنگ ها و مواد دیگر: اکنون ما قطعات upvc عمدتا بدون فلز داریم. در این مرحله به پاکسازی قطعات سنگی و شیشه ای و غیره مانند واشرهای لاستیکی از upvc پرداخته می شود و سپس قطعات را از رنگ ها و استون ها تمیز می کنیم

گام چهارم- مرحله فشرده سازی نهایی: پس از جدا شدن تمام فلزات و رنگ ها؛ اکنون می توان مرحله نهایی فرایند بازیافت درب و پنجره های upvc را شروع کرد. با استفاده از سیستم نوآورانه پالایش ذوب، مواد upvc را به گلوله های بدون آلودگی تبدیل می کنند و برای استفاده مجدد آماده می شوند.

بازیافت درب و پنجره های upvc چه مزایایی دارد؟

دلایل مختلفی برای بازیافت در و پنجره های پروفیل upvc قدیمی و کهنه وجود دارد. برای مثال می توان به فواید زیست محیطی و یا مزایای اقتصادی آن اشاره کرد. در ادامه به 2 مورد از مهم ترین مزیت های بازیافت در و پنجره های upvc اشاره کرده ایم.

سازگار با محیط زیست

بازیافت درب و پنجره های پروفیل upvc طیف وسیعی از اثرات مثبت را بر محیط زیست دارد. یکی از عوامل موثر در ایجاد آلودگی زیست محیطی، دفن کردن زباله ها، به آب ریختن و یا سوزاندن آن هاست. بیشتر این زباله ها را کاغذهای استفاده شده و مواد پلاستیکی و لاستیکی تشکیل می دهند. بنابراین با استفاده از فرایند بازیافت مواد پروفیل ‌upvc می توان به درب و پنجره های upvc قدیمی و کهنه اجازه استفاده مجدد داد.

طول عمر متوسط درب و پنجره های پروفیل upvc حدود 30-40 سال است که با استفاده از فرایند بازیافت می توان این محصولات را تا 10 مرتبه بازیافت کرد. با این کار، عمر متوسط و با ارزش درب و پنجره های upvc حدود 350 سال می شود. بنابراین بازیافت این محصولات می تواند موجب صرفه جویی در مواد، کاهش انتشار گازهای گلخانه ای، جلوگیری از هدر رفتن مواد مفید بالقوه و کاهش مصرف مواد اولیه تازه و از این طریق کاهش مصرف انرژی، کاهش آلودگی هوا و آب شود.

مزایای اقتصادی

بازیافت درب و پنجره های upvc می تواند بیش از یک فایده اقتصادی برای کسب و کار شما ایجاد کند. رها سازی مواد بعد از عمر مفید آن ها به عنوان زباله در محل های دفن زباله غیر ضروری است. از طرف دیگر با بازیافت مواد می توان هزینه ها را کاهش داد. هر قطعه بلا استفاده که بدون مواد بدرد نخور دور ریخته می شود از سود کسب و کار شما می کاهد. با استفاده از فرایند بازیافت درب و پنجره های upvc می توانید به یک گزینه پایدار برای بهبود عملکرد مالی و کاهش هزینه های دور ریز دست یابید.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!

خانه درباره ما محصولات تماس واتساپ