نگهداری از پنجره های یو پی وی سی

در اقتصاد امروز، همه به دنبال صرفه‌جویی به هر راه ممکن هستند. اگر شما هم برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی خانه و محل کارتان به فکر نوسازی و بهسازی هستید، نصب درب و پنجره‌های UPVC را در اولویت قرار دهید.

چند مورد از ویژگی‌های در و پنجره‌ UPVC :

• سازگار با محیط زیست و قابل بازیافت هستند.
• عایق صدا
• عایق حرارتی (درب و پنجره‌های جنس UPVC 2.2 برابر بیشتر از جنس آلومینیومی عایق حرارتی هستند. درنتیجه در مصرف انرژی خانه، شرکت، یا محل کارتان صرفه‌جویی شده و راندمان انرژی بالا می‌رود).
• مقاومت عالی در برابر شرایط آب و هوایی مختلف

بهترین راه برای تمیز کردن در و پنجره های UPVC :

در و پنجره‌های جنس UPVC خیلی بادوام هستند بطوری که برعکس در و پنجره‌های جنس چوبی و آلومینیومی هرگز دچار زنگ زدگی نمی‌شوند. با این حال، با گذشت زمان گرد و غبار در بین شکاف‌ها و شیارهای فریم شکل می‌گیرد که نیاز به تمیز کردن دارند.

نگهداری و تمیز کردن در و پنجره‌های UPVC خیلی آسان است برای همین این نوع در و پنجره کاربرد زیادی دارد.

در این مقاله قصد داریم روش‌هایی برای نگهداری، تمیز کردن، و افزایش طول عمر درب و پنجره های UPVC برای شما پیشنهاد دهیم

• اول از همه گرد و خاک و زباله‌هایی مثل شاخ و برگ درختان را از بین شکاف‌های فریم پنجره و درب با استفاده از برس‌های کوچک جاروبرقی پاک کنید.

• در مرحله دوم برای پاک کردن لکه‌های UPVC می‌توانید از آب صابون گرم استفاده کنید (ترجیحاً از صابون‌‌ها یا شوینده‌هایی با pH کم استفاده کنید).

• نکته‌ای که باید به آن توجه داشت این است که UPVC یک ماده‌ی نسبتاً حساس می‌باشد. بنابراین، نباید از بعضی از شوینده‌ها برای پاک کردن درب و پنجره‌های UPVC استفاده کرد. از پاک کننده‌های کرمی مثل مایع کرمی سیف که در بازار هم موجود است یا شوینده‌های حلال‌ها و ساینده مثل جرم‌گیر و تمیز کننده من استفاده نکنید. زیرا این محصولات به سطوح براق UPVC آسیب می‌رسانند.

• با استفاده از یک پارچه یا حوله نرم و تمیز هر گونه آب اضافی را از فریم‌ها بگیرید.

• برای تمیز کردن شیشه‌های خارجی و داخلی از شوینده‌های غیرساینده و پارچه‌های نرم، روزنامه‌، و یا دستمال توالت استفاده کنید. سعی کنید هر ماه یک بار شیشه‌های درب و پنجره UPVC را تمیز کنید. برای تمیز کردن قسمت‌های بالایی پنجره یا درب نیازی به نردبان ندارید چون که درب و پنجره‌های UPVC طوری طراحی شده‌اند که به اندازه کافی گسترده و باز می‌شوند.

• راه‌حل جایگزین. یکی از روش‌های عالی و بدون ساینده برای تمیز و سفید کردن فریم درب و پنجره‌های UPVC استفاده از دستمال مرطوب است. همچنین می‌توانید محصولات تمیز کننده ویژه UPVC نیز خریداری کنید.

• در هنگام نصب پرده بین پنجره و پرده حداقل 15 میلی‌متر فاصله نگه دارید. این کار باعث می‌شود که در آن ناحیه هوا بخوبی جریان پیدا کند و درنتیجه هیچ قارچ و کپکی در پنجره‌‌ها ایجاد نشود.

نکات قابل توجه :

• استفاده از اسفنج به پخش یکنواخت محلول تمیزکننده بر روی درب و پنجره‌های UPVC کمک خواهد کرد. از اسفنج‌های دارای پد سیمی یا پد ساینده استفاده نکنید زیرا پد ساینده باعث ایجاد خراش بر روی درب و پنجره‌های UPVC می‌شود.

موادی که استفاده از آنها به فریم UPVC آسیب رسانده و باعث کوتاه شدن طول عمر درب و پنجره‌های UPVC می‌شوند :

1. پاک کننده‌های کرمی مثل مایع کرمی سیف
2. اسفنج با پد ساینده یا پد سیمی
3. شوینده‌های سفید کننده یا جرم‌گیر و رسوب‌زدا
4. مایعات دارای مواد تشکیل دهنده حلال مثل پاک کننده لاک ناخن

راه‌های خانگی برای تمیز و سفید کردن فریم درب و پنجره‌های یو پی وی سی UPVC :

یک فنجان سرکه سفید را به 4 فنجان آب گرم بیافزایید. محلول را مخلوط کرده و آن را داخل یک بطری اسپری کننده بریزید.
• این محلول را به روی فریم درب و پنجره‌های UPVC اسپری کنید. بعد از اسپری کردن محلول بلافاصله آن را پاک نکنید و بگذارید محلول به مدت 8-10 دقیقه بر روی فریم‌ها بماند. سرکه سفید هر گونه کثیفی را نرم کرده و درنتیجه پاک کردن کثیفی‌ها از روی فریم‌ها آسان‌تر خواهد بود.
• بعد از 8-10 دقیقه با استفاده از یک پارچه نرم و بدون ساینده فریم‌ها را پاک کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *